Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

Utmaning

Av A - 2 juni 2008 12:29

Har fått en utmaning av Mynta. Den går ut på att man ska ta närmsta bok, slå upp sidan 123, leta upp femte meningen och sedan skriva de nästföljande tre.

Den absolut närmaste boken var Mannens "1001 album du måste höra innan du dör", av Robert Dimery. Slog upp sidan 123 och möttes av en bild på Jimi Hendrix med bar överkropp. På bilden har han sällskap av två bandmedlemmar (?) och två blondiner, också med bara överkroppar (i sann 70-talsanda). :D Ingen text så långt ögat nådde på den sidan.


Under den boken låg min bok. Den jag läser för tillfället.

"Kalla det vad fan du vill" av Marjaneh Bakhtiari.

Sid 123, mening 5 osv:


"Soroush gick över till Sofias sida av bordet och hjälpte henne med halsbandet. Det hade varit meningen att dom skulle äta på en fin restaurang med uteservering och allt. Sådant som vuxna och framför allt svenskar gör."



Sedan skulle man skicka utmaningen vidare. Jag skickar till Lucia, Persilja, Anna, PlingenLiz och Skånetösen.

 
 
Liz

Liz

2 juni 2008 12:57

Okay, jag kollar upp det nu :)

http://www.lizwennberg.blogspot.com

 
Ingen bild

skånetösen

2 juni 2008 13:12

obstinat som jag är...undrar jag alltid var nyttan är med sådant här..
men på sidan 123 mening 5 i Andarnas hus som jag läser nu av isabel allende står följande: Och sen av tjuvar. Aldrig hade köldperioderna varit så fruktansvärda som det året. Det föll snö i huvudstaden, en ovanlig syn som upptog plats på tidningarnas första sidor, hyllad som en glädjande nyhet samtidigt som barnen i slumbebyggelsen var blå och stela av köld på mornarna. Inte heller räckte välgörenheten till för så många behövande. Det var fläcktyfusens år.

Muntert va. bli inte ledsen om jag inte skickar vidare, jag avskyr kedjebrev o sånt där...bryter med glädje sånt...tack för att du tänkte på mig iaf!

 
Ingen bild

A

2 juni 2008 13:18

skånetösen: No hard feelings! :D

Avskyr själv kedjebrev och bryter alltid såna (uj, all världens olycka måste ju drabba mig så småningom :D ).
Såg mest den här utmaningen som en kul grej helt utan nytta och syfte.

 
Liz

Liz

2 juni 2008 17:51

Jag däremot tycker sånt här är skitkul! Välkommen med fler! Jag har inte skickat nåt vidare. Jag tänkte baaaara på mej själv :)

http://www.lizwennberg.blogspot.com

 
Plingen

Plingen

2 juni 2008 20:24

Utmaningen är tagen. Jag ska försöka komma ihåg att göra den i morgon. Ha en underbar tisdag!
kram

http://plingen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 18 augusti 2008 10:57

Titta in till Min NYA Soffa  

Av A - 8 augusti 2008 14:11

Japp! Nu är 5 av 6 semesterveckor avslutade och jag har även haft semester från bloggandet. Men jag har "roat" mig med att flytta bloggen även om inget nytt skrivits.     VÄLKOMMEN IN TILL MIN NYA BLOGG!   Hoppas ni kommer dit, mina "bloggvänner"! :)...

Av A - 4 juli 2008 15:13

...men nu, NU, börjar semestern!      

Av A - 4 juli 2008 13:24

1½ timme kvar! Sen börjar semestern. 6 härliga, långa, lediga veckor! Var på stan och handlade lite grejer på apoteket. Nödvändigt ont, bl a Strepsils eftersom jag vaknade med halsont. Men det verkar ha gett sig nu. Hoppas det bara vara ett "skrämsko...

Av A - 3 juli 2008 14:31

...är sommaren här igen! Solen skiner och det är jättevarmt ute. Har jobbat hemma och kunnat gå ut och hänga lite tvätt emellanåt. Snart ska jag hämta Sonen på dagis och det blir nog en eftermiddag i trädgården. Fyller nog hans lilla pool med vatten ...

Ovido - Quiz & Flashcards