Alla inlägg den 2 juni 2008

Av A - 2 juni 2008 12:29

Har fått en utmaning av Mynta. Den går ut på att man ska ta närmsta bok, slå upp sidan 123, leta upp femte meningen och sedan skriva de nästföljande tre.

Den absolut närmaste boken var Mannens "1001 album du måste höra innan du dör", av Robert Dimery. Slog upp sidan 123 och möttes av en bild på Jimi Hendrix med bar överkropp. På bilden har han sällskap av två bandmedlemmar (?) och två blondiner, också med bara överkroppar (i sann 70-talsanda). :D Ingen text så långt ögat nådde på den sidan.


Under den boken låg min bok. Den jag läser för tillfället.

"Kalla det vad fan du vill" av Marjaneh Bakhtiari.

Sid 123, mening 5 osv:


"Soroush gick över till Sofias sida av bordet och hjälpte henne med halsbandet. Det hade varit meningen att dom skulle äta på en fin restaurang med uteservering och allt. Sådant som vuxna och framför allt svenskar gör."



Sedan skulle man skicka utmaningen vidare. Jag skickar till Lucia, Persilja, Anna, PlingenLiz och Skånetösen.

Av A - 2 juni 2008 12:21

Den fina buketten med rosa gerberor som jag fick av Dottern på Mors Dag har inte gjort sitt än. Inte riktigt. En efter en har stjälkarna nickat, men blommorna har varit fina. Jag har klippt av de och satt de i en liten vas (ljuslykta egentligen). Tyckte färgerna blev så fina och lyste upp den fula vita fläkten i köket.


Av A - 2 juni 2008 12:04

En dag innehållande sol, värme, friidrott, bad i vattenspridare och liten pool. Sonen och Dottern klämde ner sig i hans lilla pool och hade det jätteskönt.

Sonen fick spruta med vattenslangen och höll på att blöta ner allt och alla. Lyckan var stor! :D

När solen gått ner och temperaturen sjunkit något så kände jag mig tvungen att baka lite bullar. 2-årskalas på ingående i veckan.

Kvällen avslutades sedan i soffan med nybakta bullar, kall mjölk och några avsnitt av The Office (eng originalversionen på dvd-box), allt efter Dotterns önskemål. :) Hon var helt slut efter en tuff men rolig helg.


Av A - 2 juni 2008 10:52

På lördag kväll fick jag stilla min längtan efter grekisk mat. Åtminstone lite grann.

Underbar kväll!



Av A - 2 juni 2008 10:46

Vilken helg det varit! Sol och jättevarmt!

Har spenderat mesta tiden ute. Dottern har tävlat i friidrott hela helgen. Av "tradition" så brände jag upp armarna i solen. :(

Smörjer in barnen från topp till tå (nåja, Dottern smörjer mest själv), men lyckas alltid glömma bort mig själv. Illröda armar, framförallt den vänstra, med en skarp avgränsning mot det vita. Snyggt!

Körde spf 30 igår!

Promenerade en lång stund i solen i lördags (därav mesta brännan på vänsterarmen). Sonen sov gott i vagnen.

Gick över bäcken i vår stadsdel. Tänk att man kan gå på samma ställe under flera år och ändå, plötsligt, slås av hur vackert det är. Solen sken igenom trädens blad och vattnet såg så svalkande och skönt ut. Ville nästan hoppa i och bada. Fast det är lite väl grunt.


Ovido - Quiz & Flashcards