Direktlänk till inlägg 18 juni 2008

Hår, fortsättning

Av A - 18 juni 2008 20:26

Ringde frissan. Jo, visst går det att göra det ljusare. 1200-1400 kr kommer det att kosta. Gulp! Men, som sagt, jag går inte till frissan så ofta så det gör inget.

Tyvärr får jag vänta 3 veckor. Det fanns ingen tid före det.

Och jag som är så otålig när det gäller hårklippning/färgning.

Jag kan gå och dra i flera månader och tänka att "jag borde...", men sen när jag väl bestämmer mig då vill jag att det ska ske på studs.

Suck! Ja, ja, frisören måste väl få ta lite semester hon också. :D

 
 
Ingen bild

Lucia

18 juni 2008 21:29

Låter som mig det där, går till frissan alldeles för sällan. Men det går ju an om man har långt hår som går att sätta upp. Tror du att du kanske kan visa en bild på din nya frisyr/färg när det är klart?? Kanske till och med en före och en efter bild. Det vore himla kul, är så nyfiken : )

 
Ingen bild

A

19 juni 2008 08:20

Lucia: Kanske jag kan fixa en före- och efterbild. :)
Jag bloggar ju anonymt, men jag skulle ju egentligen inte vilja vara anonym för de jag VET läser bloggen.
Det handlar mer om de som jag INTE vet om de läser bloggen. Har ju skrivit lite negativa saker om mitt jobb (för länge sedan) och därför har jag hållt mig anonym...
Men en frisyrbild ska nog gå att ordna. :)

 
Ingen bild

A

19 juni 2008 08:25

...förresten blir det nog ingen skillnad på själva frisyren. Jag brukar alltid säga, "klipp igenom och klipp upp lite mer, men ta så lite som möjligt". Säkert en trist kund! :D
Och igår kväll när jag kollade i spegeln så tyckte jag det var jättebra med riktigt mörkt hår. Bara för att jag bestämt att jag ska göra det lite ljusare.
Det är typiskt mig. Alltid när jag bokat tid hos frissan så tycker jag helt plötsligt att håret är bra igen. Fast jag SKA testa att ha ljusare igen. Kan ju alltid ångra mig sen. :D

 
Ingen bild

Persilja

19 juni 2008 11:24

Hej! Jo, jag såg din fråga, men glömde att svara! förlåt! ÄR senildemensens ansikte utåt!
JO, den radion är från en vanlig affär typ Elon butikerna. Har fått den i julklapp av min man får typ 4 år sen. Den är köpt i Kiruna, men som sagt på en stor kedja. Den har cd-spelare, radio och väckarfunktion. Dottern har nu lagt beslag på den. Inte världens bästa ljud kanske, men snygg är den ju! Kan ta närbild sen! (Om jag minns...) ;D

 
Ingen bild

A

19 juni 2008 12:47

Persilja: Tack! Är ju på jakt efter en radio i 50-talsstil. Hittade underbara engelska Roberts, men de är så dyyyra!

 
Ingen bild

skånetösen

21 juni 2008 23:36

jo har man bestämt sig vill man att det ska ske nu varese det gäller hårklippning eller inredningsidéer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 18 augusti 2008 10:57

Titta in till Min NYA Soffa  

Av A - 8 augusti 2008 14:11

Japp! Nu är 5 av 6 semesterveckor avslutade och jag har även haft semester från bloggandet. Men jag har "roat" mig med att flytta bloggen även om inget nytt skrivits.     VÄLKOMMEN IN TILL MIN NYA BLOGG!   Hoppas ni kommer dit, mina "bloggvänner"! :)...

Av A - 4 juli 2008 15:13

...men nu, NU, börjar semestern!      

Av A - 4 juli 2008 13:24

1½ timme kvar! Sen börjar semestern. 6 härliga, långa, lediga veckor! Var på stan och handlade lite grejer på apoteket. Nödvändigt ont, bl a Strepsils eftersom jag vaknade med halsont. Men det verkar ha gett sig nu. Hoppas det bara vara ett "skrämsko...

Av A - 3 juli 2008 14:31

...är sommaren här igen! Solen skiner och det är jättevarmt ute. Har jobbat hemma och kunnat gå ut och hänga lite tvätt emellanåt. Snart ska jag hämta Sonen på dagis och det blir nog en eftermiddag i trädgården. Fyller nog hans lilla pool med vatten ...

Ovido - Quiz & Flashcards