Alla inlägg den 2 april 2008

Av A - 2 april 2008 22:45

Hann med två doser av nya bredspektra-penicillinet till Sonen, sen började han klia sig.

När det var läggdags så såg han ut som man gör när man legat i solen två timmar för länge. Alldeles röd på hela överkroppen och en bit ner på benen. Försökte komma fram till Sjukvårdsrådgivningen utan resultat.

Till slut fick jag tag på någon på Läkemedelsrådgivningen. Hon hade väl inte så mycket att säga, men tyckte vi gjort rätt som inte gav honom en tredje dos.

Imorgon måste jag ringa hälsocentralen igen och försöka få en tid så vi kan kolla upp "det röda". Tills dess avvaktar vi med medicinen.


Hoppas på en lugn natt, men Sonen ligger och vrider sig nu och det kanske blir lika oroligt som igår.


Go'natt!

Av A - 2 april 2008 11:17

...ser inte såg gott ut upptäckte jag, men de smakar desto bättre.

Ska avnjutas till middagen tillsammans med stuvade makaroner.

Magen knorrar redan! :D


Av A - 2 april 2008 11:04

Skulle jobba hemma idag, men istället är jag hemma med en sjuk liten son - igen! Stackarn!

Han har varit vaken i stort sett hela natt och gråtit och i morse hade han feber och tog sig åt öronen.

Hälsocentralen, öroninflammation igen och ett penicillin med bredare spektra än Kåvepenin i sju dagar.


Nu sover Sonen och jag har nyss varit lite huslig och rullat köttbullar till middagen. De är i ugnen nu så jag passade på att sätta mig här ett tag.

Det börjar lukta gott i huset. :)

Ovido - Quiz & Flashcards