Alla inlägg den 28 april 2008

Av A - 28 april 2008 15:01

En sak som gjorde mig glad i helgen, förutom min familj och vädret :), var att jag vann ett tröstpris hos Anna.

Så nu sitter jag och funderar på vad det kan tänkas bli. Tänk om det är en av hennes snygga t-shirts?

Jag får helt enkelt ge mig till tåls.
Och förresten blir jag glad över vad som helst. Bara att få pris liksom... :D

Av A - 28 april 2008 12:58

Köpte Valios vaniljyoghurt med äpple och kanel.

Helt underbart god! Det smakar som äppelpaj och vaniljsås.

Gudomligt!

Tyvärr står det "På tillfälligt besök" på den. Måste nog skriva till Valio och kräva att de gör smaken till en "ordinarie" smak.



Av A - 28 april 2008 09:35

Efter en underbar helg med fint vårväder så är min sommarlängtan ännu större än innan. Det ger liksom mersmak att få sitta ute och fika, att kunna ta av sig jackan på promenaden och bli lite småröd om armarna.

I lördags packade vi fika och gav iväg till ett närliggande friluftsområde.

Till Sonens stora förtjusning fanns det massor av får, lamm, tuppar och hönor där. Han ville aldrig sluta titta på djuren och han sa, med stolthet i rösten, "peta fåret" efter att mycket riktigt ha petat ett av fåren mitt på nosen. Ett lamm försökte ivrigt suga på hans finger, men då blev han lite smårädd. :)

Sen blev det mumsig fika i en skogsbacke intill fårhagen. Soligt och varmt.

Igår, söndag, var vi på Dotterns fotbollsmatch på morgonen. Soligt och varmt då också. Dotterns lag förlorade tyvärr, men det var "bara" en träningsmatch. Och de har vunnit de två tidigare träningsmatcherna så... ;)

Dagen avslutades med middag hos svärmor. Gott!


(Har inte fört över mina egna fårbilder än så jag "lånade" en från nätet...)

Ovido - Quiz & Flashcards