Direktlänk till inlägg 7 april 2008

Back in business

Av A - 7 april 2008 15:22

Efter tre dagars vabbande är jag åter på jobbet. Någon tid att blogga hemma har det inte funnits. Men här lyckas jag "stjäla" tid. :)


Sonens rödhet och klåda försvann efter två dagar. Det var en allergisk reaktion, och han kommer inte att få äta penicillin något mer. Han fick en annan medicin mot öroninflammationen, som man ger till personer som är överkänsliga mot penicillin. Hoppas att den hjälper.

I fredags var Dottern hemma från skolan och var sjuk också. Ska det aldrig ta slut?

Själv hostar och snorar jag fortfarande, men det börjar kännas som ett normaltillstånd.


Igår blev jag i alla fall lycklig ägare till den här:


Lyckades nosa upp den absolut sista de hade på affären.

Känner mig lite ny och fin idag!


 
 
Plingen

Plingen

7 april 2008 20:27

Vad skönt att sonen fått någonting annat än penicillin så att han kan tillfriskna... men otur att dottern ockdå skulle bli sjuk...
Tyvärr är det väl ungefär halva Sverige som ligger sjuk i antingen magsjuka eller förkylning med hosta. Och det går bara runt runt. Nu har vi frisknat till hela familjen så jag går bara och väntar på nästa rond.

Vad du har shoppat snyggkläder!
Jag har införskaffat sommarkläder till barnen och beställt lite på Ellos. Alltid kul att shoppa kläder tycker jag.
Fast jag shoppar så sällan till mig själv numera, blir mest bara till barnen.
Ha en underbar måndagskväll!

http://plingen.blogspot.com

 
Ingen bild

A

8 april 2008 07:21

Plingen: Skönt att ni tillfrisknat också!

Visst är det kul att shoppa när man råkar hitta något, men jag är dålig på att handla till mig själv. Tycker det är svårt att hitta något och när jag väl gör det så brukar det vara fel storlek. :)
Men den här gången hade jag tur.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 18 augusti 2008 10:57

Titta in till Min NYA Soffa  

Av A - 8 augusti 2008 14:11

Japp! Nu är 5 av 6 semesterveckor avslutade och jag har även haft semester från bloggandet. Men jag har "roat" mig med att flytta bloggen även om inget nytt skrivits.     VÄLKOMMEN IN TILL MIN NYA BLOGG!   Hoppas ni kommer dit, mina "bloggvänner"! :)...

Av A - 4 juli 2008 15:13

...men nu, NU, börjar semestern!      

Av A - 4 juli 2008 13:24

1½ timme kvar! Sen börjar semestern. 6 härliga, långa, lediga veckor! Var på stan och handlade lite grejer på apoteket. Nödvändigt ont, bl a Strepsils eftersom jag vaknade med halsont. Men det verkar ha gett sig nu. Hoppas det bara vara ett "skrämsko...

Av A - 3 juli 2008 14:31

...är sommaren här igen! Solen skiner och det är jättevarmt ute. Har jobbat hemma och kunnat gå ut och hänga lite tvätt emellanåt. Snart ska jag hämta Sonen på dagis och det blir nog en eftermiddag i trädgården. Fyller nog hans lilla pool med vatten ...

Ovido - Quiz & Flashcards