Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Har ni sett den?

Av A - 25 april 2008 16:25

Den här slutscenen är det bästa jag sett. Den ger mig alltid gåshud och tårar i ögonen. Hur många gånger jag än tittar på den.

Ni som sett filmen förstår nog känslan, ni som inte sett filmen; SE DEN!

(men hoppa kanske över det här klippet då :) )


 
 
Ingen bild

skånetös

26 april 2008 13:02

tack för dagens gåshud, ja Billy elot är så bra!

 
Ingen bild

Lucia

26 april 2008 19:18

Nej den här filmen känner jag inte igen. Vilken är det? Min favvofilm alla kategorier är "Frida" med Salma Hayek och Alfred Molina. Den har ALLT! Underbart skådespeleri, fantastisk musik, härliga färgstarka miljöer och en bra men tragisk handling. Handlar om den mexikanska konstnärinnan Frida Kahlos liv. Om du inte sett den gör det omedelbums. Man blir jätteinspirerad!!
kram från Lucia

 
Ingen bild

skånetösen

27 april 2008 09:08

hmm... det föll visst bort lite bokstäver i elliot..

 
Plingen

Plingen

27 april 2008 17:48

Jag tänkte precis fråga vad det var för film, men såg i kommentaren att det var Billy Elliot.
Har inte sett den.
Kanske skulle ta och hyra den. Är lite dålig på att se film nuförtiden. Ser på tv då barnen lagt sig, men jag börjar bli gammal och trött :) jag lägger mig vid 22-tiden...
ojojoj...

http://plingen.blogspot.com

 
Ingen bild

A

27 april 2008 20:49

Lucia: Tack för tipset! Har inte sett den än.

skånetösen: :D Jag förstod ändå vad du menade. ;)

Plingen: Ja, hyr den! Vet inte hur gamla dina barn är, men när min dotter, 12 år, såg filmen blev hon helt såld.

Till er som inte sett den så handlar den om en 11-årig kille i norra England under en gruvstrejk på 80-talet. Han bor med sin pappa, äldre bror och mormor. Mamman är död.
Pappan skickar honom på boxning, men han börjar, i hemlighet, att dansa balett.
Den är helt underbar! Man blir berörd, glad, ledsen. Och som sagt, slutscenen!!! :)

 
anna

anna

28 april 2008 00:38

härligt att jag kunde göra dig glad..trots att det är tröstpris. MAssa kram!!

http://pyttis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 18 augusti 2008 10:57

Titta in till Min NYA Soffa  

Av A - 8 augusti 2008 14:11

Japp! Nu är 5 av 6 semesterveckor avslutade och jag har även haft semester från bloggandet. Men jag har "roat" mig med att flytta bloggen även om inget nytt skrivits.     VÄLKOMMEN IN TILL MIN NYA BLOGG!   Hoppas ni kommer dit, mina "bloggvänner"! :)...

Av A - 4 juli 2008 15:13

...men nu, NU, börjar semestern!      

Av A - 4 juli 2008 13:24

1½ timme kvar! Sen börjar semestern. 6 härliga, långa, lediga veckor! Var på stan och handlade lite grejer på apoteket. Nödvändigt ont, bl a Strepsils eftersom jag vaknade med halsont. Men det verkar ha gett sig nu. Hoppas det bara vara ett "skrämsko...

Av A - 3 juli 2008 14:31

...är sommaren här igen! Solen skiner och det är jättevarmt ute. Har jobbat hemma och kunnat gå ut och hänga lite tvätt emellanåt. Snart ska jag hämta Sonen på dagis och det blir nog en eftermiddag i trädgården. Fyller nog hans lilla pool med vatten ...

Ovido - Quiz & Flashcards