Direktlänk till inlägg 28 april 2008

Sommarlängtan

Av A - 28 april 2008 09:35

Efter en underbar helg med fint vårväder så är min sommarlängtan ännu större än innan. Det ger liksom mersmak att få sitta ute och fika, att kunna ta av sig jackan på promenaden och bli lite småröd om armarna.

I lördags packade vi fika och gav iväg till ett närliggande friluftsområde.

Till Sonens stora förtjusning fanns det massor av får, lamm, tuppar och hönor där. Han ville aldrig sluta titta på djuren och han sa, med stolthet i rösten, "peta fåret" efter att mycket riktigt ha petat ett av fåren mitt på nosen. Ett lamm försökte ivrigt suga på hans finger, men då blev han lite smårädd. :)

Sen blev det mumsig fika i en skogsbacke intill fårhagen. Soligt och varmt.

Igår, söndag, var vi på Dotterns fotbollsmatch på morgonen. Soligt och varmt då också. Dotterns lag förlorade tyvärr, men det var "bara" en träningsmatch. Och de har vunnit de två tidigare träningsmatcherna så... ;)

Dagen avslutades med middag hos svärmor. Gott!


(Har inte fört över mina egna fårbilder än så jag "lånade" en från nätet...)

 
 
Ingen bild

skånetösen

28 april 2008 14:21

vi har precis sådana lammingar runt knuten o jag vet inte om mina hundar vill pussa el gnaga på dom men de blir som knasiga när vi går förbi...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 18 augusti 2008 10:57

Titta in till Min NYA Soffa  

Av A - 8 augusti 2008 14:11

Japp! Nu är 5 av 6 semesterveckor avslutade och jag har även haft semester från bloggandet. Men jag har "roat" mig med att flytta bloggen även om inget nytt skrivits.     VÄLKOMMEN IN TILL MIN NYA BLOGG!   Hoppas ni kommer dit, mina "bloggvänner"! :)...

Av A - 4 juli 2008 15:13

...men nu, NU, börjar semestern!      

Av A - 4 juli 2008 13:24

1½ timme kvar! Sen börjar semestern. 6 härliga, långa, lediga veckor! Var på stan och handlade lite grejer på apoteket. Nödvändigt ont, bl a Strepsils eftersom jag vaknade med halsont. Men det verkar ha gett sig nu. Hoppas det bara vara ett "skrämsko...

Av A - 3 juli 2008 14:31

...är sommaren här igen! Solen skiner och det är jättevarmt ute. Har jobbat hemma och kunnat gå ut och hänga lite tvätt emellanåt. Snart ska jag hämta Sonen på dagis och det blir nog en eftermiddag i trädgården. Fyller nog hans lilla pool med vatten ...

Ovido - Quiz & Flashcards