Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

En fluga gör ingen sommar...

Av A - 9 maj 2008 15:04

...men ett par träskor gör sannerligen min.

Har länge önskat ett par träskor. Antagligen är det min stigande ålder som gör att jag blir så nostalgisk bara vid tanken på ett par. :)

Född på slutet av 60-talet och uppvuxen under 70-talet gör att träskor = sommar för mig.

Jag minns lyckan när mamma tyckte det var tillräckligt varmt på våren för att jag skulle få börja använda träskorna. Jag minns precis känslan av de första stegen på asfalten och hur det klapprade när man hoppade twist och hopprep. Visst vrickade man fötterna då och då, men det var sommar i ett par skor.

Gissa om jag blev glad när jag fick "ärva" de här av min mamma idag. Helt oanvända (pga fel storlek) och inköpta förra året. De är sååå fina! Och nu är de mina. Och nu är det sommar!


 
 
Ingen bild

skånetösen

9 maj 2008 16:14

ja va fina! man fick ju ett par träskor lagom till sommarlovet, det bara var så... o så slet man ut dom under sommaren...

 
Yvonne

Yvonne

9 maj 2008 21:19

Kikade nedåt i raden av bloggar och hittade hit in....OOOawww vilka fina träskor!
Minns jag hade ett par som var lite cremevita för många herrans år sedan, det var nog de sista jag har ägt....om inte jag slår till och köper ett par. Det är frestande när man ser dessa!
Ha en trevlig Pingst!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
anna

anna

10 maj 2008 02:19

hoppas du hade en fin fredagskväll gumman och får en strålande lördag! kram!

http://pyttis.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

12 maj 2008 08:10

Så bra du beskrev sommarkänslan med träskor. Precis så var det! Jag var en sån som släpade på hälarna så mina träskor blev nednötta efter en hel sommar...
Men inget går upp mot ljudet av träskor.

 
anna

anna

12 maj 2008 09:00

åh vilka fina!

nej det är otäckt hur överkänslig man kan vara mot myggbett..usch!
det enda negativa med denna årstid - insekterna.
massa kram!

http://pyttis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 18 augusti 2008 10:57

Titta in till Min NYA Soffa  

Av A - 8 augusti 2008 14:11

Japp! Nu är 5 av 6 semesterveckor avslutade och jag har även haft semester från bloggandet. Men jag har "roat" mig med att flytta bloggen även om inget nytt skrivits.     VÄLKOMMEN IN TILL MIN NYA BLOGG!   Hoppas ni kommer dit, mina "bloggvänner"! :)...

Av A - 4 juli 2008 15:13

...men nu, NU, börjar semestern!      

Av A - 4 juli 2008 13:24

1½ timme kvar! Sen börjar semestern. 6 härliga, långa, lediga veckor! Var på stan och handlade lite grejer på apoteket. Nödvändigt ont, bl a Strepsils eftersom jag vaknade med halsont. Men det verkar ha gett sig nu. Hoppas det bara vara ett "skrämsko...

Av A - 3 juli 2008 14:31

...är sommaren här igen! Solen skiner och det är jättevarmt ute. Har jobbat hemma och kunnat gå ut och hänga lite tvätt emellanåt. Snart ska jag hämta Sonen på dagis och det blir nog en eftermiddag i trädgården. Fyller nog hans lilla pool med vatten ...

Ovido - Quiz & Flashcards