Alla inlägg den 28 maj 2008

Av A - 28 maj 2008 10:26

En fördel med att vara förkyld är ju att man "måste" äta halstabletter. Och då är det ju tur att det finns god "medicin". :)

Hittade de här två nya smakerna på Läkerol igår. Jag köpte de nog mest för att askarna var så fina, men det visade sig att de smakar jättegott också. Som godis, fast det inte är godis! Bra va!? ;)


Av A - 28 maj 2008 08:31

Idag känns det som om något stoppa mina öron fulla med vadd, eller stoppat in en slang och pumpat upp ett tryck i huvudet på mig.

Förkylningen som jag fick för 2½ vecka sen frodas och lever fortfarande. Jag hostar och snyter mig hela tiden. 

Och hur mycket snor kan en människa producera? Vart kommer det ifrån?

Hostan då? "Nä, det är bara att hosta på", konstaterade hon jag pratade med i telefon på hälsocentralen. "Det går nog över snart eftersom du hostat så länge nu". Jaha, bara att hoppas på det då.

Sen igår har jag konstant lock för öronen också. Det hjälper inte att låtsasgäspa, gapa eller försöka tryckutjämna.

Jag får helt enkelt säga "VA?" hela tiden. Ska nog utnyttja min tillfälligt dåliga hörsel. Bara höra sånt som jag vill höra.

Ovido - Quiz & Flashcards