Alla inlägg den 24 maj 2008

Av A - 24 maj 2008 19:36

Blir nog kvar vid YouTube! Haha! :D

Melodifestivalen var helt klart bättre förr.

"A-ba-ni-bi" med Izhar Cohen, Israels bidrag 1978.

Av A - 24 maj 2008 19:33

YouTube kan ju vara helt underbart.

I förra inlägget hade jag ju Nederländernas bidrag 1975. Här är deras bidrag från 1974. Såå bra! :D

"I see a star" med Mouth & MacNeal.


Av A - 24 maj 2008 19:19

Ikväll är jag ensam hemma. Eller Sonen är ju hemma, men den lilla gobiten sover redan. Trött efter en hel dag ute i solen och sandlådan. Vi har grävt och gungat, fikat och lekt. Efter middag, ett bad och en flaska välling så sov han sig igenom tandborstningen och det vara bara att lägga ner honom i sängen. Sov gott! :)

Dottern är hemma hos sin pappa den här veckan. Längtar efter henne!

Mannen är ute på festligheter. En kompis som fyllt 40 skulle firas idag.

Själv sitter jag här. Har plockat undan allt som släpas fram under en dag, tömt och fyllt diskmaskinen, stoppat in dynorna till utemöblerna (man vet ju aldrig vad det blir för väder och vi har inte tak över dem). En fågel hade hunnit skita en stor blaffa på en av dynorna. Typiskt! Fick tvätta bort det. Urk! :(

Kvällen tänkte jag tillbringa i soffan med lite pizza och en film.

Har hyrt "The Jane Austen book club" och hoppas på att den är bra.

Finalen i Eurovision Song Contest orkar jag inte kolla på. För många länder och allt låter lika och ser lika ut. Tacka vet jag 70-talet.

Minns ni den här från 1975? "Ding-a-dong" med Teach-in.


Ovido - Quiz & Flashcards