Alla inlägg den 13 februari 2008

Av A - 13 februari 2008 15:36

Hittade mer grejer på Åhléns hemsida.

En jättesnygg, turkos väggklocka. Vi har ju tagit ner vår lilla, skruttiga 80-talsklocka eftersom väggarna ska målas och vi är helt vilse vad det gäller tiden nu. Och ingen vill sätta upp den gamla klockan i väntan på vare sig målning eller en ny klocka.

Vi har letat efter något snyggt och nu har jag hittat den.

Egentligen är det ju i vardagsrummet jag vill ha turkosa saker men klockan är fullt synlig från vardagsrummet fast den sitter i köket så det kanske inte blir så tokigt ändå...och turkost och grönt är ju snyggt ihop...om det blir en ny kaffeburk också...

                                    

Av A - 13 februari 2008 15:32

Titta vilka fina, gröna, våriga saker de har på Åhléns.

Vill genast piffa upp köket...en ny kaffeburk skulle det ju kunna bli i alla fall. Och kanske en liten grillvante...


Av A - 13 februari 2008 15:10

Jag har aldrig varit mycket för att sy. Visst sydde jag små skapelser till Barbie och alla mina Troll när jag var liten. Och på slöjden har jag ju klämt ur mig ett och annat. Men det har aldrig varit något jag fastnat för.

Nu för tiden används symaskinen till att fålla gardiner och laga något enstaka plagg.

Men nu är jag sååå sugen på att börja sy - väskor!

Efter att ha läst Persiljas blogg och sett alla fantastiska väskor hon gör så började suget komma. Och idag hittade jag en till "väsksömmerska", Plingen

som också inspirerade mig.

Så en vacker dag kanske det dyker upp en skapelse här. Vem vet! Jag vet att det ligger en del tyger och "skräpar" där hemma, och en hel del gamla kläder som kanske skulle kunna få återfödas som en väska.

Av A - 13 februari 2008 11:10

Kolla in det italienska hotellet http://www.ilguscio.com/Swe/index_Swe.htm


Njut framför allt av det fina översättningsarbetet som någon gjort. Svenska?!

"Breda musikkår" = bredband! Muahahahahaha!

Klicka gärna på "Gästade våra ställe nät" (vad nu det betyder) och sen vidare till "Kommentar". Ett fantastiskt formulär att fylla i...om man förstår vad som efterfrågas.

Jag funderar på att klicka i rutan för "Jag begär motta material belysande om bolaget".

Undrar om jag även får materialet på "svenska"?

För att få iväg beställningen ska jag vara noga med att klicka på "Han avsänder". För vem vet vad som händer om jag använder knappen "Han utplånar alla"?

Domedagen?!

Av A - 13 februari 2008 10:05

Radion spelar vår låt, min älskade Dotter, och plötsligt slår saknaden till. Som ett knytnävsslag i magen. Min fantastiska, söta, underbara, älskade, lilla stora Dotter. Jag längtar efter Dig!

Du är hos din pappa den här veckan. Väldigt nära men ändå...

Mina armar längtar efter att få hålla om dig, jag vill nosa i ditt hår, klia dig på ryggen som du gillar på morgonen, ligga i sängen och läsa tillsammans...allt som vi brukar göra.

Älskar Dig!


Av A - 13 februari 2008 08:55

Dagens:

Ovido - Quiz & Flashcards