Alla inlägg den 14 februari 2008

Av A - 14 februari 2008 15:18

Snart ska Mannen och Sonen få sina presenter också. Dottern fick ju sin nu eftersom hon, helt överraskande, dök upp på mitt jobb.

Dagens bästa överraskning!

Sonen, som är ett stort fan av att bada, ska få en liten bläckfisk som sprattlar, snurrar och sprutar vatten. Ja, inte en levande då, utan en batteridriven.

Mannen ska få ett par snygga kallingar. Han kommer att bli so sexy! ;)

Fast det är han annars också!

Jag ger hellre "riktiga" presenter än nallar med hjärtan på...vad ska Mannen med en sån till liksom?

Av A - 14 februari 2008 15:12

Dottern har precis fått sin Alla Hjärtans Dag-present. Hon blev jätteglad! Och jag blev ännu gladare!

En tuff top med ett bra budskap. Den är designad av en tjej som heter Rebecca (efternamn?), och hon vann en designtävling i tidningen Julia med den. Finns på Lindex.


                    

Av A - 14 februari 2008 10:37

Idag är det ju Alla Hjärtans Dag. Och hur ska jag göra då? Kan inte bestämma mig riktigt om jag ska köpa presenter till min kära familj, eller nöja mig med att skriva några snälla ord i korten som jag redan köpt.

Jag vill ju väldigt gärna köpa fina saker. Men det vill jag jämt, även när det inte är någon speciell dag. Plånboken räcker ju inte alltid till, men viljan att ge något välbehövt eller bara något fint finns alltid där.

Men jag älskar ju Mannen, Dottern och Sonen alla dagar, lika mycket. Presenter gör ju inte kärleken större...det är bara affärsägarnas plånböcker som blir större av det.

Men det finns en liten konsumentdjävul i mig som väldigt gärna vill köpa den där fina topen åt Dottern, ett par snygga kallingar åt Mannen och något gosigt till Sonen. Undrar om jag ska släppa ut honom idag? Och bara handla liiiiite....



Av A - 14 februari 2008 08:47

Finns det något bättre ställe, att lyssna på musik på, än i bilen?

Man kan ha hur hög volym man vill. Så länge man är ensam i bilen förstås.

Enda nackdelen är att man är ganska begränsad rörelsemässigt, så man får nöja sig med små moves och huvudnickningar, och tänka sig resten.


Morgonens låt (på hööög volym); "Rock Away" med Lazee





Ovido - Quiz & Flashcards