Alla inlägg den 26 februari 2008

Av A - 26 februari 2008 16:35

Jag är expert på att göra listor. Att-göra-listor är mina favoriter. Jag vet inte hur många sådana listor jag har i omlopp just nu. De ligger lite överallt. Jag skriver de lite närsomhelst. Rätt som det är så dyker det upp oroliga tankar på allt jag borde göra och då är det väldigt lugnande att skriva en lista. Det känns lite som om man redan gjort de här sakerna man borde göra, eller åtminstone som om det verkligen var på gång. Här ska det hända saker minsann, liksom.

Det är inte ofta jag fullföljer en lista och hinner bocka av alla saker. Oftast ersätts listorna av nya, förbättrade listor.

Har tänkt köpa en extra fin skrivbok som jag ska ha mina listor i, istället för alla dessa post-it-lappar, urrivna blad, ritpapper...Kanske en fin penna att skriva med också. Då kommer jag antagligen att må ännu bättre av att skriva en lista - även om inte allt som står på den bli gjort.


Skriver ni också listor?

Av A - 26 februari 2008 11:21

Gårdagen gick i sömnens tecken. När Sonen somnat parkerade jag mig i soffan med Mannen. Det var ju "Design Simon & Tomas" - mitt favvoinredningsprogram (långt ord!). Trots det kunde jag inte hålla mig vaken. Mannen väckte mig flera gånger så jag åtminstone fick se slutresultatet i en dimma. Sen sov jag vidare. Släpade mig upp till övervåningen vid 23-tiden, borstade tänderna och stupade i sängen. Vid 5-tiden lyfte jag över Sonen till vår säng, men annars sov jag hela natten. Kl 6 ringde alarmet på mobilen. Dags att kliva upp. Men det gick inte. Inte när man ligger bredvid en liten ljuvlig kille på 1,8 år som snusar sött. Ställde om ringningen till först 6.30 och sen 7.00

Efter nästan 11 timmars sömn borde man ju vara pigg - men icke!

Jag tror jag lider brist på frisk luft och motion. Faktiskt!

Så idag blir det en rask promenad fram och tillbaka till stan på lunchen.

På hemvägen ska jag köpa Proviva - tack Lucia för tipset - så jag slipper ont i magen också.

Ovido - Quiz & Flashcards