Direktlänk till inlägg 8 februari 2008

Fredagsglamour och Snuskot strikes again

Av A - 8 februari 2008 08:58

Har redan skrivit om ett ofta återkommande problem på mitt jobb. Någon (aka Snuskot) lämnar bajsspår efter sig i toan. I stort sett varje dag händer det.

Idag tar jag en tur till "damrummet" för att måla naglarna. Ja, jag vet att jag är på jobbet, men det är faktiskt fredag. Liiiite glamour, tack! Brukar för övrigt inte använda färgat lack, men idag gör jag det.

Känner mig, trots den ihållande förkylningen, på bra humör och vill stryka på ett extra lager nagellack för att få rätt nyans. Och vad möts jag av???

Inte bara bajsspår den här gången, utan en toa full av rester! Så in i h-vete äckligt! Spolar och skurar ur toan, för att slippa några missförstånd av eventuellt köande toabesökare efter mig.

Målar sen naglarna, men jag kan ju säga att glamourkänslan fick sig en rejäl törn.

Snart kommer jag förvandlas till en surkärring á la tvättstugepolistant. Skriva elaka lappar och tala om att "din morsa jobbar inte här, gör rent efter dig själv".


Fredagsglamourlacket: H&Ms Midnight Passion


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 18 augusti 2008 10:57

Titta in till Min NYA Soffa  

Av A - 8 augusti 2008 14:11

Japp! Nu är 5 av 6 semesterveckor avslutade och jag har även haft semester från bloggandet. Men jag har "roat" mig med att flytta bloggen även om inget nytt skrivits.     VÄLKOMMEN IN TILL MIN NYA BLOGG!   Hoppas ni kommer dit, mina "bloggvänner"! :)...

Av A - 4 juli 2008 15:13

...men nu, NU, börjar semestern!      

Av A - 4 juli 2008 13:24

1½ timme kvar! Sen börjar semestern. 6 härliga, långa, lediga veckor! Var på stan och handlade lite grejer på apoteket. Nödvändigt ont, bl a Strepsils eftersom jag vaknade med halsont. Men det verkar ha gett sig nu. Hoppas det bara vara ett "skrämsko...

Av A - 3 juli 2008 14:31

...är sommaren här igen! Solen skiner och det är jättevarmt ute. Har jobbat hemma och kunnat gå ut och hänga lite tvätt emellanåt. Snart ska jag hämta Sonen på dagis och det blir nog en eftermiddag i trädgården. Fyller nog hans lilla pool med vatten ...

Ovido - Quiz & Flashcards