Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

Lässug!

Av A - 9 maj 2008 09:17

Jag har drabbats av ett sånt sug efter att få läsa. Sonen, snart två år, häckar ju fortfarande i vårt sovrum så kvällsläsning i sängen funkar inte. Och någon annan tid är svårt att få. Ibland stänger Mannen och jag av tv:n och lägger oss i varsitt soffhörn och läser på kvällen. Mysigt!

Var inne hos Lucia och läste om hennes bok-cirkel och blev ännu mer sugen på böcker och läsning.


Just nu längtar jag mest till John Ajvide Lindqvists nya roman "Människohamn" (klicka på länken och läs handlingen. Spännande va?!). Han skriver jättebra, fängslande, rörande och framför allt rysliga berättelser. "Låt den rätte komma in" var det första jag läste av honom. En historia om en vampyr i Blackeberg. Jag håller med, det låter skitlöjligt och jag var skeptisk till en början. Men oj, vad spännande. Det är inte alls som man tänker sig. Inga "klassiska" vampyrer i slängkappa och backslick-frisyrer. Inte alls! Ge den en chans och bli överraskad.

Även "Hanteringen av odöda" var otäck och samtidigt gripande.

I väntan på den nya romanen ska jag beställa novellsamlingen "Pappersväggar".



Har du läst någon av böckerna? Vad tyckte du i så fall?

 
 
johanna

johanna

22 maj 2008 11:08

Vet inte hur jag hittade hit men tack tipset. Var tvungen att lägga en beställning på boken och sen får väl jag och mannen slåss om vem som ska läsa först.

Har läst alla de tidigare böckerna och ser även fram emot filmen.

http://fingerspitzengefuhl.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 18 augusti 2008 10:57

Titta in till Min NYA Soffa  

Av A - 8 augusti 2008 14:11

Japp! Nu är 5 av 6 semesterveckor avslutade och jag har även haft semester från bloggandet. Men jag har "roat" mig med att flytta bloggen även om inget nytt skrivits.     VÄLKOMMEN IN TILL MIN NYA BLOGG!   Hoppas ni kommer dit, mina "bloggvänner"! :)...

Av A - 4 juli 2008 15:13

...men nu, NU, börjar semestern!      

Av A - 4 juli 2008 13:24

1½ timme kvar! Sen börjar semestern. 6 härliga, långa, lediga veckor! Var på stan och handlade lite grejer på apoteket. Nödvändigt ont, bl a Strepsils eftersom jag vaknade med halsont. Men det verkar ha gett sig nu. Hoppas det bara vara ett "skrämsko...

Av A - 3 juli 2008 14:31

...är sommaren här igen! Solen skiner och det är jättevarmt ute. Har jobbat hemma och kunnat gå ut och hänga lite tvätt emellanåt. Snart ska jag hämta Sonen på dagis och det blir nog en eftermiddag i trädgården. Fyller nog hans lilla pool med vatten ...

Ovido - Quiz & Flashcards