Alla inlägg den 6 mars 2008

Av A - 6 mars 2008 13:32

Idag var det dags! Dags att ta tjuren vid hornen och komma igång med någon form av träning. Har inte rört på mig nämnvärt sen någon gång i början av graviditeten 2005. Visst har det blivit en hel del promenerande under föräldarledigheten, men nu menar jag riktig flås-träning.

Rotade fram lite kläder, men skorna var borta. Eller borta och borta. De finns någonstans inne i klädkammaren. Men som den ser ut nu så är de att räkna som borta, gone, is-no-more. Det fick bli de skitiga, utslitna utomhusdojorna.

Klockan 11.30 var det dags, och jädrans vad kul det var! Jag älskar verkligen gympa (typ Friskis och Svettis). Nu har vi det så förmånligt på vårt jobb att det kommer en instruktör från ett träningsställe och kör pass i vår motionshall. Och så har vi en friskvårdstimme i veckan. Så jag får alltså gå och träna på arbetstid. Suveränt! En av fördelarna med mitt jobb!

Nu sitter jag här och känner mig lagom trött i kroppen och såååå nöjd. Längtar redan till nästa torsdag. Men då måste jag antingen slå mig in i djungeln i klädkammaren eller gå till Stadium och inhandla nya skodon.

Såna här kan jag tänka mig, och inte var de dyra heller; 499 kr.



Ovido - Quiz & Flashcards