Alla inlägg den 10 mars 2008

Av A - 10 mars 2008 15:39

Jag blir illa berörd/förbannad/ledsen när jag hittar en blogg (antagligen finns det fler om man kollar kommentarerna) som tydligt är pro ana, dvs förespråkar anorexia och ser det som en livstil istället för som den sjukdom det faktiskt är.

Bloggen har många läsare och kollar man kommentarerna så ser man att många tjejer ser bloggerskan som ett slags förebild.

Har faktiskt kontaktat FS Network som är ansvariga för bloggagratis.se och frågat om sådana bloggar får förekomma.

Den länkar ju dessutom till Pro Ana-sidor på nätet. Det brukar vara förbjudet på de flesta communitys att länka till såna sidor.

Får se vad jag får för svar.


Vad tycker ni? Ska man får blogga om vad som helst och länka till vad som helst?


Av A - 10 mars 2008 14:59

Hemma är det värsta sjukstugan.

Dottern blev sjuk igår, förkyld och hög feber, så hon är hemma från skolan. Sonen har fått ögoninflammation utöver den rinnande näsan, och fick såklart vara hemma från dagis. Jag tror det är fjärde svängen han är hemma sen han började på dagis i slutet av januari. Men snart borde immunförsvaret fått sitt och hunnit bygga upp en stark "mur". :)

Mannen och jag är friska, än så länge (peppar, peppar...).

Åkte hem på lunchen med Alvedon, ögonvatten, halstabletter, lite godis, glass, en tidning till Dottern och två Pixi-böcker till Sonen.

Mannen agerar sjuksköterska och tar hand om "patienterna" på bästa sätt.


Ovido - Quiz & Flashcards