Alla inlägg den 20 mars 2008

Av A - 20 mars 2008 12:34

Snart, alldeles snart är arbetsdagen över. Eftermiddagen ska ägnas åt skoinköp åt Dottern, lite annat shoppande eller åtminstone tittande på stan och så småningom lite matinköp.

Det blir ingen påskmat för oss hemma.

Vi ska till min svärmor i morgon och käka och på påskafton ska vi hem till mina föräldrar och äta påskbuffé. Det får räcka så.


GLAD PÅSK!



Av A - 20 mars 2008 11:07

Några saker klara i alla fall. Och riset SKA plockas i eftermiddag.

Av A - 20 mars 2008 10:40

Idag är det vackert vinterväder. Solen skiner och termometern pekade på minus 8 grader tidigt i morse.

Har hunnit med en sväng till hälsocentralen. Fick träffa en rysk läkare som var jättegullig. Hon pratade länge med mig och undersökte mig noggrannt.

Domen blev; bronkit och en infektion som gått ner i båda lungorna som var  (äckelvarning!) fulla med slem.

Jag måste äta penicillin och slemlösande hostmedicin.

Sen sa hon att jag skulle smörja hela bröstkorgen (utom området runt hjärtat) och ryggen med Tigerbalsam, använda en varm väst (oj, jag äger visst ingen varm väst), dricka mycket te, citron, honung och vatten.

Det var liksom den där sista ordinationen som kändes så bra. Som om hon brydde sig om. Hon skrev liksom inte bara ut medicin slentrianmässigt och tackade för sig. Det kändes mer personligt med Tigerbalsam, honung, te och citron!

På apoteket småskrattade damen som jobbade där lite och frågade "är det något ryskt recept" när jag ville ha Tigerbalsam (hon såg ju vilken läkare jag varit till). Kanske tyckte hon det var en löjlig ordination, men jag kände mig i alla fall väl omhändertagen och glad! :)

            

Ovido - Quiz & Flashcards