Alla inlägg den 17 mars 2008

Av A - 17 mars 2008 14:15

Har gjort en ny lista; Påsklistan.

Antar att punkt 4 och 5 är att överdriva, och antagligen kommer inget att hända där. Men ambitionen finns. :D

Dock är punkt 7 viktigast och borde nog legat på första plats.

Av A - 17 mars 2008 13:53

Känns inte som om jag skriver om annat är sjukdomar (nåja, det gör jag kanske).

Men tyvärr är det ju så dagarna ser ut nu.

Dottern (som kommer hem till oss idag igen) är fortfarande förkyld men på benen och i skolan. Positivt!

Sonen blev feberfri i lördags men är fortfarande rejält förkyld och inte riktigt fit-for-fight än. Han kämpar på med penicillinet.

Han tycker det är äckligt och hostar och kväljs, men så liten han är så verkar han förstå att han måste ta det ändå för att bli frisk.

När vi säger att han ska ta medicinen så tar han ut nappen och gapar.

Lillgubben!

Själv låter jag som en storrökare med lungsot, typ! ;)

Och det känns som om jag har en sån där dykarhjälm på mig som de brukar ha i Kalle Anka. En stor tung, lufttät sak. Går liksom i min egen lilla "snor-värld" och hostar.

Har ingen lust att gå ut och fika med arbetskompisarna heller. Det är så jobbigt när man mår så här.

Slutgnällt nu!


Lovar mer positiva inlägg framöver! :)

Ovido - Quiz & Flashcards