Direktlänk till inlägg 14 mars 2008

Vabbar

Av A - 14 mars 2008 13:10

Mannen jobbar idag så det är min tur att vara hemma och "vabba" med sjuka lilla Sonen.

Febern gick upp till 40,6 i natt igen. Tredje natten nu.

Var till hc igår och fick penicillin. Ny öroninflammation. Kraftig på vänster öra, lite på höger. Antagligen samma inflammation som tagit om. Läkaren var INTE nöjd med att han bara fick en 5-dagarskur förra gången.

Jag förstår att läkarna vill vara restriktiva med penicillin, men på det här sättet så blir det ju 15 dagars kur, istället för bara 10 dagar om han fått det på en gång.

Stackars lilla plutten. Vi har inte känt igen honom de senaste dagarna. Han är alltid så pigg och full av bus. Men nu har han bara suttit som en liten hösäck. Inte orkat någonting. Vill inte äta och knappt dricka. Bara bli buren eller sitta i famnen. Det har blivit mycket "Rasmus på luffen" eller "Datmutt" som han säger. :) Favoritfilm just nu.

Han har gått ner ett kilo och det märks på en kille som väger ca 12 annars.

Han får äta allt han blir sugen på. Han frågar efter en hel del, men sen orkar han inte äta. Tur att det går i en del välling på kvällen.

Idag har han i alla fall fått i sig en kopp vaniljyoghurt med jordgubbar, lite päron, en del vatten, ett par salta pinnar(!) och en liten chokladbit.

Nu sover han sött, och det kändes faktiskt som han var svalare (kan vara Alvedonen som fortfarande satt i).

Oj! Nu hör jag att han vaknat. Skriver lite mer sen kanske...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A - 18 augusti 2008 10:57

Titta in till Min NYA Soffa  

Av A - 8 augusti 2008 14:11

Japp! Nu är 5 av 6 semesterveckor avslutade och jag har även haft semester från bloggandet. Men jag har "roat" mig med att flytta bloggen även om inget nytt skrivits.     VÄLKOMMEN IN TILL MIN NYA BLOGG!   Hoppas ni kommer dit, mina "bloggvänner"! :)...

Av A - 4 juli 2008 15:13

...men nu, NU, börjar semestern!      

Av A - 4 juli 2008 13:24

1½ timme kvar! Sen börjar semestern. 6 härliga, långa, lediga veckor! Var på stan och handlade lite grejer på apoteket. Nödvändigt ont, bl a Strepsils eftersom jag vaknade med halsont. Men det verkar ha gett sig nu. Hoppas det bara vara ett "skrämsko...

Av A - 3 juli 2008 14:31

...är sommaren här igen! Solen skiner och det är jättevarmt ute. Har jobbat hemma och kunnat gå ut och hänga lite tvätt emellanåt. Snart ska jag hämta Sonen på dagis och det blir nog en eftermiddag i trädgården. Fyller nog hans lilla pool med vatten ...

Ovido - Quiz & Flashcards