Alla inlägg under mars 2008

Av A - 10 mars 2008 14:59

Hemma är det värsta sjukstugan.

Dottern blev sjuk igår, förkyld och hög feber, så hon är hemma från skolan. Sonen har fått ögoninflammation utöver den rinnande näsan, och fick såklart vara hemma från dagis. Jag tror det är fjärde svängen han är hemma sen han började på dagis i slutet av januari. Men snart borde immunförsvaret fått sitt och hunnit bygga upp en stark "mur". :)

Mannen och jag är friska, än så länge (peppar, peppar...).

Åkte hem på lunchen med Alvedon, ögonvatten, halstabletter, lite godis, glass, en tidning till Dottern och två Pixi-böcker till Sonen.

Mannen agerar sjuksköterska och tar hand om "patienterna" på bästa sätt.


Av A - 7 mars 2008 15:27

Lite partymusik att börja helgen med!

Jag älskar att "parkettdansa" till den här låten.


Trevlig helg på er!



Av A - 7 mars 2008 14:57

Härlig fredag!

Jag är numera väldigt nöjd ägare av dessa två fina saker:


Hittade prylarna på inreda.com .

Det rosa fatet som jag funderade på skippade jag.

Nu ska jag bara vänta på att sakerna skickas så jag får hämta dem och förgylla mitt hem.

Konsumtionslyckan är total! :D

Av A - 7 mars 2008 12:51

+ det är soligt och varmt ute

- jag blev svettig på min lunchpromenad till stan


+ hittade en bonuscheck på 150:- från HM i min plånbok, så jag skulle kunna köpa t-shirten av Ziggy Marley helt "gratis"

- inte ett spår av de t-shirtarna på HM


+ hittade istället snygga jeans för 198:-

- provade dem och känner mig nu som en korv


+ lunchlådan var supergod

- pga av all stuvad potatis så ser jag ut att vara gravid i minst 6:e månaden


Ska försöka fokusera på plussen; det är vår, jag har 150 spänn på HM, och har ätit god lunch. Dessutom är det fredag och jag fick i alla fall handla en ögonpenna.

                                                  



Av A - 7 mars 2008 10:53

...det var nog inte så bra att klämma i sig en hel påse hårda saltlakritsar när man egentligen är hungrig på mat.

Känner mig lätt illamående, men jag längtar till lunchlådan; lax och dillstuvad potatis från gårdagens middag. MUMS!

Av A - 7 mars 2008 10:03

Är det här ett nyttigt mellanmål?



Det är i alla fall vad jag vräker i mig just nu. Och gott är det!

Av A - 7 mars 2008 09:57

Ibland dyker de upp i morgontidningen. Intervjuer med döda ting eller med djur. En lite frågestund med en staty. Eller med en hundvalp.

Baaah!

Och inte är det på några "barnsidor", utan de ligger där som vilken intervju som helst.

Vilket intresse kan det finnas av att läsa påhittade frågor och svar från en hund? Är det roligt? Nää, inte det heller.

VEM vill läsa sånt? Beats me!



Av A - 7 mars 2008 09:34

Hittade en snygg t-shirt på HM.

Den är designad av Ziggy Marley för Fashion Against AIDS.

Somrig, snygg och kärlek ÄR den enda "religion" jag bekänner mig till.

(bild från www.hm.com)


Och här är en bild på pappa Marley som jag gjort.

Mitt första försök med tuschpennor blev så här:


 (bild: jag)


Ovido - Quiz & Flashcards