Alla inlägg under februari 2008

Av A - 5 februari 2008 13:16

Hittade en bild på ett underbart tyg som jag skulle vilja ha till gardiner i vardagsrummet.

Tyvärr har jag ingen aning om var tyget finns eftersom jag hittade bilden på en utländsk blogg.

Men man kan ju alltid drömma - och leta efter något liknande.


Av A - 5 februari 2008 12:31

Tycker nog lite synd om mig själv. Blir bara mer och mer täppt och känner mig småyr. Snörvlar, pimplar vatten och grönt te med citron i förhoppning om att det ska vara bra mot förkylningen. Hittills känns det som om förkylningen gillar det. Den växer och frodas, liksom.

Snart är nässprayen oundviklig och jag vill ju helst inte. Vet ju att jag halkar in i "missbruket" så lätt. Ja, jag har faktiskt varit tung missbrukare av just nässpray.

Kom ur beroendet med hjälp av en förstående läkare, som även han varit i nässpraysträsket, och kortisonspray.

Säger bara Rhinocort Aqua - Halleluja!!!


Funderar på att åka hem tidigare idag. Ingen blir väl glad av att se en förkylningssvullen, snorig medarbetare på jobbet?!

Måste bara komma ihåg att svänga förbi bageriet och handla semlorna.

Längtar, men inser att förkylningen antagligen kommer att dämpa den gastronomiska upplevelsen. Hrmpf!!! :(


Av A - 5 februari 2008 10:48

Av A - 5 februari 2008 08:32

Dagen kunde ju ha börjat bättre. Vaknade och misstänker starkt att någon, under natten, varit och raspat mig i halsen med ett rivjärn - den grova sidan. Suck! Ont i näsan också, eller ena bihålan.

Sonen sov i alla fall skapligt i natt, så det är väl hans fina dagisförkylning jag fått ta över.

Mannen är också snorig, så nu väntar jag bara på att Dottern (som kom igår, äntligen <3 ) också ska bli förkyld.


Tänker i alla fall trösta mig själv, och resten av familjen såklart, med en semla dagen till ära.


Happy Fettisdag på er!


Av A - 4 februari 2008 13:49

Har hittat den ultimata väggprydnaden till vårt vardagsrum nu. En perfekt mix av min kärlek till Indiska och Mannens musikintresse. Tänk er den inramad i en fet guldram. Sånt gör mig glad, fast det är måndag!



Ska genast beställa från http://www.allposters.com/

Av A - 4 februari 2008 09:47

Ok alla kaffedrickare! Nu finns det mjölk igen, för jag har hämtat två stora kartonger - även fast det inte är min kaffevecka. Det var det inte förra veckan heller, då jag också hämtade en kartong.

Eftersom förra kartongen tömdes på mindre än en vecka så måste det ju vara fler personer än jag som föredrar sitt kaffe/te med en skvätt mjölk i. Kanske kan någon annan hämta nästa sväng, kanske någon som har faktiskt har kaffevecka...

Åh, vad skönt att få måndagsgnälla lite! :)



Av A - 4 februari 2008 08:55

Kolla noga på nedanstående bild!!!



Detta är en INTE en prydnassak! Den är till för att användas när man skitit ner toaletten.

Dagens tredje bakslag kom när jag gick på jobbtoan. Jo visst, som vanligt var det bruna spår i toaletten.

Era äckel som inte kan göra rent efter er!

Så måste jag stå och vispa rent efter något snusko, för jag vägrar lämna toan lortig. Även om jag bara varit inne och snytit mig så kan ju någon komma in efter mig och tro att jag är den vedervärdiga person som inte fattar att man väntar efter man spolat och kollar så det blir rent!!!

Av A - 4 februari 2008 08:00

Efter en lugn, mysig morgon med Mannen och Sonen så kom jag till jobbet FÖRE 8 idag. Känns som en bra start! Skönt väder ute, plogade vägar och en bra cd i bilstereon.

Den här veckan ska jag gräva ner mig i jobbet. Verkligen försöka vara duktig och jobba hårt.

Första bakslaget för dagen kom för 10 minuter sen. Hämtade kaffe och mjölken var slut! Igen!

Jag vill inte ha det där äckliga mjölkpulvret som automaten blandar i när man väljer café au lait eller cappuccino. Jag vill ha svart kaffe från automaten och sen en lite mjölkförpackning som jag får hälla i själv.

Ok, jag hämtar väl en ny låda, tänkte jag. Bakslag två; förrådet hade ju inte öppnat än eftersom jag var så duktig idag och kom FÖRE 8.

Zippar svart och försöker hålla fast vid jobbarambitionerna i alla fall...snart ska jag jobba...


Morgonens låtar: "Spread your love" med Black Rebel Motorcycle Club och "The Wizard" med Black Sabbath

Ovido - Quiz & Flashcards