Alla inlägg under februari 2008

Av A - 7 februari 2008 16:01

Magen kurrar och jag längtar hem efter maaaaaaaaaaat! Ja, jag längtar efter familjen också. :D


Ikväll blir det stekt spätta, potatis, ärtor, citron och remouladsås! Smarrigt!



Av A - 7 februari 2008 14:54

Har tydligen gått in i "veckan-före" och det tar sig samma uttryck som vanligt.

Kan inte tänka på annat än godis. Igår föll jag till föga och köpte en dubbel-Daim som jag tryckte i mig på 10 sek.

Men jag har hellre godis-noja än blir sur och elak.

Köpte även en påse Zoo-apor igår, men den var jag snäll och tog med hem - oöppnad. Dottern och Sonen blev glada. Mannen fick också smaka och jag tog några stycken.

Nu flimrar bara bilder på choklad i mitt huvud. Mmmmmmarabou!

Jag vet att det finns smågodis i fikarummet. Arbetskamrat från Singapore som firar nytt år idag bjuder. Happy New Year! Kanske skulle jag...nä, jag ska låta bli...

Måste åtminstone hämta en kopp kaffe. Har inte druckit en enda kopp idag, och det börjar kännas i huvudet.


Av A - 7 februari 2008 10:31

Just nu har Dottern och jag samma favoritlåt! Vi kom på det igår och blev lyckliga när vi hittade både det lugna originalet och en "dance mix version" för nedladdning.


I morse spelade vi den och njöt i bilen på väg till skolan/jobbet.

Min älskade Dotter! <3 Känns mysigt att kunna ha såna gemensamma saker, lite som vår låt just nu.


Vilken låt det är?

"Dancing In The Dark" med Jessy.

Av A - 7 februari 2008 09:03

Min misslyckade shopping igår gjorde sig påmind igen senare på kvällen.

Skulle hoppa in i duschen och tänkte vara duktig och ta bort mascaran ordentligt med mina nyinköpta ögonmakeup-removerpads.

Skruvade av locket och fann att folien som satt på toppen av burken var öppnad och tillknölad, med följden att alla padsen var snustorra. Suck!

Så mycket fick man för att man försökte göra sig till.


Av A - 7 februari 2008 08:57

Kollade såklart på Roomservice igår. Det hör till ett av favoritprogrammen och det brukar ju alltid bli sååå fint. Hur mycket man än kan tvivla under arbetets gång så blir alltid slutresultatet jättesnyggt (om än inte alltid så funktionellt).

Men igår blev bara hälften snyggt. Den här hälften:


Den andra hälften gjorde i alla fall mig lätt illamående. Gillade inte alls den stormönstrade svartvita tapeten. Jo, för sig själv hade den varit läcker, men inte ihop med allt det andra. Lite för rörigt, tycker jag i alla fall.

Vad tycker ni?


Tacka vet jag Frida Wanselius! Hon är min idol! :)


Av A - 6 februari 2008 13:34

Jag måste erkänna, jag är nog en av de sämsta shoppare världen skådat!

I mitt huvud är jag en äkta shopoholic. Jag vet preciiiiiis vad jag vill ha och vad jag kan tänka mig shoppa när jag kommer ner på stan.


Idag såg listan i huvudet ut så här:

- nya skor

- eventuellt ett par rea-stövlar

- diverse fynd på Indiskas stora* utförsäljning, tex scarves, snygga ljuslyktor, någon top, ett halsband...

- bastoppar, ni vet vanliga vita långärmade

- åsså sist på listan, nässpray och näsdroppar


Så här ser verklighetens fångst ut efter dagens lunchtur till staden


Det var ju kul att jag fick med ögonmakeup-remover. Det som inte ens fanns på listan!


* Indiskas stora utförsäljning visade sig bestå av samma trista rea som de haft i minst två veckor nu. Inga fräscha kläder med röda lappar på, inga färgglada ljuslyktor till halva priset, inga tjusiga kuddfodral för en spottstyver. Nada!

Av A - 6 februari 2008 08:49

Jahapp! Då har halva arbetsveckan snart gått. Skönt! Fick faktiskt ett litet ryck igår eftermiddag, trots förkylningen, och gjorde några insatser.

Nu är jag åter på plats, laddad med pappersnäsdukar, nässpray (ja, jag gav vika men håller nere på doserna), Läkerol Special (mums), grönt te med citrus och massor med vatten.

Måste ta mig ner på stan på lunchen och inhandla mer näsdroppar. Nej, nej det är inte mitt beroende som gör sig påmint. Inte än i alla fall.

Det är Sonen som fortfarande är snuvig. Tredje dagen han är hemma från inskolningen på dagis. Han är feberfri på morgonen men under dagen stiger det...håller tummarna för att den håller sig nere idag.


Gårdagens inhandling av semlor gick inte så smidigt som jag tänkt. Åkte från jobbet lite tidigare för att kunna handla och ändå vara hemma i skaplig tid. Ner på stan, hittade parkering, flängde runt till bageriet. Men va...!? Tror halva stan skulle köpa semlor samtidigt! Kö ända ut på trottoaren. Kollade över gatan till det andra bageriet. Fullt där inne också! Suck!

Fortsatte hem till ICA, och handlade semlor på caféet.

Det var så skönt att sjunka ner i soffan på kvällen, nyduschad, iklädd myskläder, tända lite ljus, äta semla och kolla Gossip Girl med Dottern och Mannen. Sonen sov redan. Han har inte ätit någon semla än i sitt liv, så han vet inte vad han missade. :)

Förresten är han inte så förtjust i grädde heller.

Av A - 5 februari 2008 15:20

Chefen var nyss inne och snackade lite. Hon såg att jag var förkyld. Känns bra om och utifall jag skulle vara hemma imorgon. Känns mindre bra att det faktiskt syns. Känner mig verkligen som en skön uppenbarelse idag - inte.


I alla fall så pratade hon jobb (Va?! En chef som pratar jobb!). Det kändes otroligt nog positivt och lovande. Kan det bero på att orden "små", "lätta" och "enkla" nämndes? Precis så vill jag kunna beskriva mina arbetsuppgifter numera. Jag vill ägna arbetstiden åt att rätt små fel som är lätta att upptäcka och enkla att åtgärda.

Ovido - Quiz & Flashcards