Alla inlägg under februari 2008

Av A - 20 februari 2008 19:17

Fjärde dagen med feber. Det börjar kännas. Matt är bara förnamnet. Men jag har i alla fall blivit lite piggare och febern har gått nedåt. Har mest legat i soffan i tre dagar nu. Lilla Sonen har också blivit sjuk och har haft över 40 graders feber. Lillskrutten!

Dottern har, som tur är, klarat sig. Hoppas det håller i sig för hon ska ju åka till fjällen med en kompis på söndag.

Har nyss duschat och känner mig något så när fräsch, men fy vad sunkig man känner sig med feber, snor och hosta. Varm och kallsvettig om vart annat.

Ikväll är det fest på jobbet. Typiskt att det skulle vara precis nu. Har inte varit på några "festligheter" sen i september (förutom nyårsafton då här hemma), och såg fram emot att få klä upp mig lite, göra mig lite fin, dricka lite vin med tjejerna och ha en kul kväll. Ja, ja vad är väl en bal på slottet...

Av A - 18 februari 2008 08:40

Det blir inget hemmajobb idag. Inget jobb över huvud taget. Har legat och snurrat hela natten med feber. 39 grader i morse och jätteont i halsen.

Det blir soffan, Reliv, honungsvatten och sova idag.

Snart kommer Dottern. Hon är ledig från skolan idag. Mysigt!

Mannen har precis gått med Sonen till dagis och jag ska lägga mig och vila.

Av A - 17 februari 2008 19:51

Helgens Sagan om Ringen-maraton gick om intet. Vi startade filmen 19.40 i fredags. Kändes ju bra. Vi skulle ju hinna se hela den första utan att det blev så sent. Ha!!!

Kl 20.00 började jag klippa med ögonen och ytterligare en kvart senare var sömnen ett faktum.

Kanske ska tillägga att jag började bli sjuk. Annars brukar jag kunna hålla mig vaken liiiite längre.

Försökte fortsätta filmtittandet efter Melodifestivalen i lördags. Samma resultat. Vi får nog skjuta på vårt maraton.

Så nu sitter jag här med feber och en röst som borde tillhöra en svårt whiskeyberoende, kedjerökande person.

Sonen har dragit hem en bacill som krupit ner på mina stämband.

Imorgon blir det hemmajobb och honungsvatten!

Av A - 15 februari 2008 11:09

Sushi och Sagan om ringen!

Det är vad vi ska ägna fredagskvällen åt. Har längtat efter sushi länge nu, och ännu längre efter att köra ett "Sagan om ringen"-maraton. Det är dags nu! Säkert över ett år sedan sist. För Ringen alltså. Sushi var det inte så länge sedan vi åt.

Fast det blir ju lite körigt med att hinna med hela trilogin under helgen och Melodifestivalen. Ok, om man kunde hålla sig vaken till längre än 23. Men vid den tiden krävs det en stående position (istället för soffsittande) och ett konstant tuggande på något gott för att inte somna. Inte så värst fredags-mysigt kanske.

Vad ska ni göra?



Av A - 15 februari 2008 08:57

Idag blir det kortdag på jobbet. Det är Dotterns tur att klippa sig så jag ska hämta henne efter skolan. Kanske hinner vi med en liten sväng på stan efter frissan...kanske en mysig fika...och kanske hinner jag prova den här på Lindex...



Den skulle vara sååå snygg till mina slitna jeans och ballerinaskor, eller med tights och snygga stövlar, både vinter och sommar. Fast jag vet ju inte hur den ser ut på. Den kanske blir en stor besvikelse. Men jag håller tummarna för att den vill följa med mig hem. Och igår såg jag stövlarna! Såna som jag egentligen vill ha. Har redan börjat tvivla på dem jag fyndade i fredags. De känns liksom lite "råttaktiga". Lite för smala liksom. Men så länge de jag verkligen vill ha nu kostar nästan 1400:- så får mina 270 kr-fynd duga. Borde inte alla stövlar reas nu? De för 1400 är ganska grova (alltså inga vårnyheter) och det fanns hur många som helst kvar. Måste bero på att priset är för högt. Jag får helt enkelt ligga på spaning så jag inte missar en kommande reastart.

Av A - 15 februari 2008 08:03

...men det finns en tjej som skapar mode. Hon är otroligt kreativ,  och gör, bl a, fantastiska illustrationer och jättesnygga t-shirts.

Hittade hennes blogg för ett tag sedan, Garderobsgrubbel & Byråbekymmer, och det har blivit en favorit. Kolla själv in hos Anna Larsson.


Några av Annas skapelser:



Underbara!

Av A - 14 februari 2008 15:18

Snart ska Mannen och Sonen få sina presenter också. Dottern fick ju sin nu eftersom hon, helt överraskande, dök upp på mitt jobb.

Dagens bästa överraskning!

Sonen, som är ett stort fan av att bada, ska få en liten bläckfisk som sprattlar, snurrar och sprutar vatten. Ja, inte en levande då, utan en batteridriven.

Mannen ska få ett par snygga kallingar. Han kommer att bli so sexy! ;)

Fast det är han annars också!

Jag ger hellre "riktiga" presenter än nallar med hjärtan på...vad ska Mannen med en sån till liksom?

Av A - 14 februari 2008 15:12

Dottern har precis fått sin Alla Hjärtans Dag-present. Hon blev jätteglad! Och jag blev ännu gladare!

En tuff top med ett bra budskap. Den är designad av en tjej som heter Rebecca (efternamn?), och hon vann en designtävling i tidningen Julia med den. Finns på Lindex.


                    

Ovido - Quiz & Flashcards